Female foot

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Moderator: joepal

Female foot

Postby crazyrobinhood » Sat Nov 02, 2013 7:06 pm

Hi there from Italy.
Great free and open source software.
I'd like to contribute sending this tweaked female foot. Blender file.
Could be attached to existing one.

-tweaked the geometry so to create a well arched foot
-rebuild weights on ankle so to fit extreme rotations

Still need to tweak toes but starts to look better in dancer pose ( high heels as well).

Let me know if I can do some shape keys for the tension of ankle so to fine tuning this.
Hope you like!
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female foot.blend.7z
zipped blender file
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crazyrobinhood
 
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Re: Female foot

Postby Manuel » Mon Nov 04, 2013 8:53 am

Hi,
thank you for your help.

The first thing is to separate the improvement of the static model (no posed shape) from the improvement of rigging.
The improvements of no posed model can be easily transferred to new makehuman, while the rigging..is a more complex thing.

I can't perfectly understand the improvement in the shape...
Manuel
 

Arched foot 3D updated

Postby crazyrobinhood » Mon Nov 04, 2013 6:04 pm

Hi there Manuel!
Ottimo che si possa scrivere in Italiano.
Il file lo lascio comunque in inglese, magari a qualcuno serve.
In sostanza lo slider potrebbe essere chiamato "arched feet" e semplicemente rimuove l'effetto "piedi piatti", migliora la visibilità dei malleoli, migliora la struttura del tendine d'Achille ed aggiunge un collo del piede più prominente.

Ti allego l'update dove si vedono bene le differenze tra le due mesh.
A sinistra la mesh originale esportata da makehuman con la macro "female" al massimo.
Devo ancora lavorare sulle dita.
Finora non ho toccato i vertici, come numero dico.
La Mesh ha esattamente lo stesso numero di vertici.
E' possibile aggiungere qualche loop o crea casini immensi?


Questo solo per la modellazione.
Ovviamente ci sono delle correzioni da fare anche alle weightmaps.
Fammi sapere se serve!

Ciao
Nik.
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NK_highlights.blend.7z
Blender file (2.68)
(501.94 KiB) Downloaded 167 times
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